Followers

Translate

Tuesday, January 12, 2010

HARI MINGGU YANG MENYERONOKKAN













Kami sekeluarga pergi ke Pontian, dengan tujuan ingin mencari durian,idea ayah la ni. Layankan je.Kebetulan aku cuti,pe lagi merayapla...nak dijadikan cite tak jumpe2 gak owag jual durian. Yela bukan musimnya pun.Pusing punye pusing,d la 2 kgerai je tu pun tak bnyk duriannye..tak pe la jalan lagi..dah tengah hari,pi la bandar pontian lepak tgk laut,smbl mkn puding yg dbawa dr rumah...amboi bestnye angin sepoi2 bahasa...Misi mencari durian tak jmp lagi,so kami g la Tanjung Piai. Dah la tak d papantanda simpang yang nk masuk,nsib kwn adik d bg tau maklumat. Jalannye pun daif amat. Masuk rm5,nmpk mcm student so dpt half price..huhu..tandasnye unik...monyey banyk,jmp ikan belacak...adoi berjalan kaki jauh btl..dah smpai punye pasal jln je la..makanan tak digalak bw sbb nnt kene rampas..bukan dengan pihak berkuasa sembarangan tau..huhu..dgn monyet la..siap kene tol dlu..mrk sibuk kat laluan..klu xd mknn tak la diusiknya kami..hr panas buat kami haus n letih,d owg mancing,pelancong pun d.adik ngn ayh smpt lelap kat atas jeti...almaklum,bnyk jln...penat...aku ph dtg tmpt ni 6 thn yg lalu.tak bnyk yg berubah cume pokok2 dh besar la...time dlu baru tanam...DENGAN BANGGANYA KAMI TELAH SAMPAI KE PENGHUJUNG BENUA ASIA-TANJUNG PIAI.
Dlm perjalanan balik kami jumpa juga durian. Aku siap beli ikan puyu lagi..aku letak name piqa dan piqo.

No comments:

Saya...

My photo
suke sangat dengan meow.tidak kira saiz,bulu,warna.papeje pasal meow memang best.sebab meow buat kite rasa tenang n happy.nakal meow.tido meow.member gaduh pun meow.meow memang best.hehehe.tak percaya try la tgk gelagat meow2 tu. suka tangkap gambar tapi tak suka edit gambar. tengah berusaha gak simpan duit untuk menunaikan umrah bersama keluarga.insyaAllah.misi terdekat. tengah ushar nak beli rumah pula.huhu.doakan ye. suka berkawan,sebab bila saya kembali padaNya 1 hari nanti mereke boleh datang ziarah,doakan saya,siapkan saya,solatkan saya,mandikan saya. impikan pekerjaan yang dapat menampung saya n famili untuk terus beribadah, ada anak2 yang soleh & solehah,serta kesihatan & iman yang kuat untuk terus mencintai ISLAM. rajin-rajinlah bersedekah walaupun kita tidak kaya terutama bantu keluarga sendiri dan jangan lupa hadiahkan sesuatu untuk diri sendiri sebagai motivasi