Followers

Translate

Sunday, April 4, 2010

HARI NI AKU SANGAT SEDEY :(

assalamualaikum
aku mmg sedey sgt rini..mataku baru terbuka bahawa duit itu juga sgt penting,walaupun ibadah adalah yang utama..ye la selama ini di tanggung ayahanda tercinta...nk apa saja ayah pasti bagi.syukur pada Allah aku dikurnia ayah yang sangat penyayang,
Tak tau ar bile aku dapat membalas jasa ayah dan bonda.gaji aku ni 7 kali ganda gaji ayah..tak termampu rasanya...dengan gaji aku yg tak seberapa tu...tolak duit kete 400,bg fmly seket d ar dlm 200 pai cukuo bulan...serius aku dah tak menabung...mak mungkin nmpk aku cm berduit.padahal tu je yg aku ada.pada mak aku dah keje,aku yg patut bg duit.mmg btl tp pada hakikatnye aku tak berapa mampu mak.aku minta maaf.aku mmg tak guna..menyimpan pun dah tak sejak pakai kete ni..kdg2 ayah yg isikn minyak...malunye..duit bukan tak ada tapi kurang..tak dapat ar kadang2 nak berbelanja mcm dlu..dh keje xkn nk mntk duit ayah..malu ar.sgt2 malu..kate dh kje kn..mak pun suh aku beli sepasang baju setiap bulan..bukan aku tak nk...tp realitynye aku kurang mampu..wawawa :( sangat sedey..tu br cite seket........
masuk bab balik kmpg.perlulah ulur seketkn.kite ni dh bkerje..time bg duit pd fmly rs sedey gak,sbb mampu bg bnyk tu je..klu iktkn xcukup lgsung...hati aku sgt berdarah..rasa mcm tak berguna lak..hati aku terus berdarah pabila mama masuk hospital..mama adalah ibu saudara yang menjaga aku semasa kecil..betapa sayunye hatiku pabila aku tidak mampu berbuat apa2, sedangkan mama pernah menjaga ku sewaktu kecil dlu..bergunakah aku?mungkin juga sbb ayah dan bonda jarang sakit,maka aku terlepas pandang.
aku sangat2 menghargai pengalaman owg laen..walaupun aku dh bkerja..hanya beberapa wang merah aku mampu berikan..malu,sedey sume bercampur aduk..air mata kutahan tapi hatiku terusik pilu..untuk diri sendiri pun aku terkontang kanting untuk berjimat..klu lah aku jadi seperti mama,tak tau apa aku nak kata..tak sehat,tak kerja,maka tiada ar duit.sedey....sedey...sedey...pai bila aku nak bergini???dlm masa 9 bulan lagi ayah akan pencen,..adik masih di universiti..MAMPUKAH AKU!pasti semua tggungjawab terletak dibahu aku..Ya Allah,kau kuatkan lah hatiku,bukankanlah pintu rezeki yang halal buatku,kurniakanlah pekerjaan yang bersesuaian dengan ku untuk aku menampung kehidupanku dan keluargaku..luluskan aku dalam peperiksaan,hingga dapat menjawat jawatan tersebut..
pada ayah bonda,along minta maaf kerana masih menyusahkan ayah bonda walaupun sudah 25thn..terima kaseh kerana memelihara along hingga hingga nafas ini...hanya doa yg dapat along hulurkan...kerana secara duniawinya,along masih tak mampu...begitu juga pada semua saudara mara n sahabat handai..

No comments:

Saya...

My photo
suke sangat dengan meow.tidak kira saiz,bulu,warna.papeje pasal meow memang best.sebab meow buat kite rasa tenang n happy.nakal meow.tido meow.member gaduh pun meow.meow memang best.hehehe.tak percaya try la tgk gelagat meow2 tu. suka tangkap gambar tapi tak suka edit gambar. tengah berusaha gak simpan duit untuk menunaikan umrah bersama keluarga.insyaAllah.misi terdekat. tengah ushar nak beli rumah pula.huhu.doakan ye. suka berkawan,sebab bila saya kembali padaNya 1 hari nanti mereke boleh datang ziarah,doakan saya,siapkan saya,solatkan saya,mandikan saya. impikan pekerjaan yang dapat menampung saya n famili untuk terus beribadah, ada anak2 yang soleh & solehah,serta kesihatan & iman yang kuat untuk terus mencintai ISLAM. rajin-rajinlah bersedekah walaupun kita tidak kaya terutama bantu keluarga sendiri dan jangan lupa hadiahkan sesuatu untuk diri sendiri sebagai motivasi