Followers

Google+ Followers

Translate

Thursday, December 13, 2012

keje xbanyak tapi tak nampak jalan

Lately keje xd la banyak sangat, tapi macam tak nampak jalan penyelesaian. YaAllah berikan kefahaman dan kemudahan pada hambamu ini untuk melaksanakan segala kerja yang tertangguh dan mendatang.

Dua hari ni tidur tak lena sungguh. Baru pulang dari lenggong yang sangat banyak cerita misteri yang tidak tercapai dek akal fikiran. Tapi itulah realiti dan hakikat kehidupan. Tiada apa yang mustahil dalam hidup ini.
Tiada la memikirkan sangat. Dengan harapan tiadalah tersalah atau tersentuh perkara yang tidak diingini. Tapi memang sangat teringin untuk melihat keris berdiri atau keris 7 sahabat. Rasanya banyak cerita masih teringiang-ngiang di fikiran. Bila malam tak nyenyak tido. Bilik nampak terang je. Apa pun aku doa yang terbaek je agar aku tidak melanggar pantang atau membuatkan 'mereka' marah.

Apapun ia pengalaman yang sangat indah untuk aku mengenali apakah yang dinamakan manusia dan alam serta Tuhan. Tiada yang mustahil. Ia tiada tercatit dalam mana-mana buku sepenuhnya. Tapi ia adalah ilmu alam yang perlu belajar dari pengalaman. Banyak lagi perkara misteri yang harus diselongkar di lenggong. Kalau nak tahu apa istimewanya lenggong. Silalah datang melawat Lenggong dan insyaAllah saya akan coretkan lagi cerita lenggong dalam blog saya ini.

Gambar ini saya kongsikan keindahan Lenggong, perak


















2 comments:

dhiyalova said...

Percutian yg menarik! Bercuti kah?hehehe btw, nice pics!! ^^

yayashimano said...

Alam tu yang cantek.sy pinjam rakam dalam mata lensa kamera.

Saya...

My photo
suke sangat dengan meow.tidak kira saiz,bulu,warna.papeje pasal meow memang best.sebab meow buat kite rasa tenang n happy.nakal meow.tido meow.member gaduh pun meow.meow memang best.hehehe.tak percaya try la tgk gelagat meow2 tu. suka tangkap gambar tapi tak suka edit gambar. tengah berusaha gak simpan duit untuk menunaikan umrah bersama keluarga.insyaAllah.misi terdekat. tengah ushar nak beli rumah pula.huhu.doakan ye. suka berkawan,sebab bila saya kembali padaNya 1 hari nanti mereke boleh datang ziarah,doakan saya,siapkan saya,solatkan saya,mandikan saya. impikan pekerjaan yang dapat menampung saya n famili untuk terus beribadah, ada anak2 yang soleh & solehah,serta kesihatan & iman yang kuat untuk terus mencintai ISLAM. rajin-rajinlah bersedekah walaupun kita tidak kaya terutama bantu keluarga sendiri dan jangan lupa hadiahkan sesuatu untuk diri sendiri sebagai motivasi