Followers

Google+ Followers

Translate

Sunday, July 31, 2011

beg tangan baru

yehaaaa....aku saje nak post kat blog ni..bukan nak jelouskan korang tapi itulah sesaje...haha...aku ni nama je gugurl tapi memang jarang la nak shoping sakan macam gugurl yang lain....

dulu masa kuliah pun aku memang malas giler ikut kengkawan g shoping..penat kot berjalan..dah tu rege mahal2 lak tu kan..bukan nak kata aku ni kedekut tapi ada la jugak kot...haha..

aku ni jenis jimat terlampau.kalau tak rosak atau tidak berkepentingan jangan harap la aku nak beli.shoping baju setahun 2/3 kali jer..tu dalam almari ada yang dalam beg plastik lagi yang aku belum pakai... jawapannya memang payah la aku nk shoping pakaian sebab pakaian pun lambat rosak ..haha..terlampau cermat la gayanya...kalau nak tahu aku masih menyimpan sebahagian mainan aku semasa bayi lagi.dasyat tak aku ni??...''dasyat terlampau''...aku tau tu yg korang nk cakap...kn..kn..kn

aku ni nak kata kedekut tak lah juga,cermat sangat ..emm ganaz juga kot..tp aku ni mungkin ikut perangai ayah aku kot..cam ni lbh kurang..kalau owg lain belikan pasti aku pakai,tapi kalau beli sendiri jangan haraplah..bukan tak ada duit tapi malas nak memilih dan rasa syg nk kuarkn duit sebab barang yang akan dibeli itu akan menggantikan barang masih elok kat umah tu..tp biaslah manusia,nampak cantik je nak beli..aku ni dapat kawal nafsu membeli dan belahkan beg duit..ye la dh beli..kena la bayarkan....aku ni kalau bab keperluan diri sendiri memang aku pandang sepi jer..hihihi..malas arghh nak bergaya ni..leceh ..kena ikut trend...tiap kali trend tuka..sume kna beli baru...bagi aku,pakai je apa ada selagi tak rosak dan tak menyusahkan..bukan owg pandang pun aku pakai baju jenama apa..hihi...tapi jangan anggap aku tak beli barang berjenama pula..huhu

haha...apa aku celoteh dr tadi ni..sian kat korang yang membaca..sory eh...pada asalnya aku cuma nak cakap mak belikan aku beg tangan baru.hahaha..sian korang penat baca panjang-panjang ,padahal aku nak umumkan yang aku dapat beg tangan baru..yeiyei..beg tagan baru...yeiyei...nak harap aku beli beg tangan baru..haha berzaman la..1st aku beli masa puasa tahun pertama aku bekerja..haha..dh dekat 3 tahun kot aku pakai beg tu..sebab elok tak ada maknanya aku beli baru...haha..mahal jugak kot beg ni..tak pe..nanti dapat gaji aku bayar kat mak..jgn wisau la...mesti bayar punya cuma malas dan pening lalat nak shoping2 ni...hahaha....pelik kan aku ni...tak macam gugurl lain...

yang aku lebih pasti sapa yang pengaruh mak pilih beg ini adalah adik aku fuad...dia ni kalau boleh sume nak putih....nak banding aku dengan adik aku,adik aku lagi power bab shoping walaupun dia lelaki...haha...korang nak tahu...sebulan sebelum puasa lagi dah sibuk ajak aku g shoping baju..tp aku tak layan...tarik muncung panjang la dia...haha...tapi aku teman gak dia g ushar2 dulu...kang merajuk pulak...hihi

haaaa ni la dia beg tangan baru yang aku nak tunjuk kat korang ...saja nk tayang2..haha jangan marah yer...cantek tak?ala tau korang nak jawab apa...''wah..canteknya''..sebab owg dh beli, (nnt bayar kemudian ye mak) nanti raya boleh la ku melaram..yehaaa..terima kasih mak dan adik yang tolong shopingkn untuk aku..aku duk umah je..lagipun kaki sakit...hihi..ok jumpa lagi dalam bebelan akan datang....tatatititutu;)


4 comments:

dayah said...

hahahaah...akk ni...memg ganaz ah..hehehe...tp beg memg cntk corknye..cume je mai xske kaler puth...hehehe..t rye..jgn lupe tayg kt ktorg taw..hehe

yayashimano said...

haha..baru tau ganazzzz..canteq bukan?..(ayt nk bg jelous-haha)tayang nk buat apa..bukan ada isi bnyk pun..

dayah said...

cork cntk...hehehe alaa..pkai la time rya nti...

yayashimano said...

hehe.insyaAllah

Saya...

My photo
suke sangat dengan meow.tidak kira saiz,bulu,warna.papeje pasal meow memang best.sebab meow buat kite rasa tenang n happy.nakal meow.tido meow.member gaduh pun meow.meow memang best.hehehe.tak percaya try la tgk gelagat meow2 tu. suka tangkap gambar tapi tak suka edit gambar. tengah berusaha gak simpan duit untuk menunaikan umrah bersama keluarga.insyaAllah.misi terdekat. tengah ushar nak beli rumah pula.huhu.doakan ye. suka berkawan,sebab bila saya kembali padaNya 1 hari nanti mereke boleh datang ziarah,doakan saya,siapkan saya,solatkan saya,mandikan saya. impikan pekerjaan yang dapat menampung saya n famili untuk terus beribadah, ada anak2 yang soleh & solehah,serta kesihatan & iman yang kuat untuk terus mencintai ISLAM. rajin-rajinlah bersedekah walaupun kita tidak kaya terutama bantu keluarga sendiri dan jangan lupa hadiahkan sesuatu untuk diri sendiri sebagai motivasi