Followers

Google+ Followers

Translate

Thursday, April 8, 2010

Pengalaman sangat mahal...setuju?

Assalamulaikum
Setuju dengan tajuk pos saya?
Setiap orang pasti ada pengalaman yang berbeza.Tidak kira baik atau buruk.Kalau pengalaman sendiri mesti akan diingat pai bila-bilakan.Pengalaman akan mematangkan, mendewasakan, menginsafkan,dan banyk lagi blablabla....Bagi aku pengalaman SANGAT MAHAL. dari dulu lagi berpegang pada prinsip ini...
Jika ada orang nak cerita pengalaman mereke..kita WAJIB dengar,buruk atau baik. Sebab pengalaman seseorang sangat mahal.kenapa saya katakan demikian?anda nak tahu?betul nak tahu ni...sebab kita tidak lalui ape keadaaan yang orang itu cerita.Bile kita dengar dengan secara automatiknye kita sendiri akan berfikir dan ambil iktibar,serta dapat merasai kejadian tersebut.Betl tak apa yang saya cakap ni?anda setuju?setujukan.. Kerana dari pengalaman kita akan banyak belajar.begitu juga dengan mendengar pengalaman.dapat sedikit ilmu dan informasi..anda sendiri dah boleh fikir..klu buruk,kite jadikan iktibar.klu baik kita contohi...macam ni...ooo dia pernah buat macam tu.tak berkesan.kita guna cara lain..dengan sedikit ilmu yg dkongsi dr pengalaman..kita boleh bertindak untuk lebih baik..tidak perlu ulang perkara yang sama..kesalahan yang sama..ambil sedikit masa untuk berfikir..dan bertindaklah...ingatlah...pengalaman orang berbeza-beza..kita tidak perlu untuk lalui semua.jika ada orang ingin berkongsi pengalaman mereka.dengarlah dengan teliti.hargai dan ucapkalnlah terima kasih kepada mereka kerana sudi berkongsi pengalaman yang sangat berharga itu. Percayalah,mendengar pengalaman orang lain,pada hakikatnya kita juga telah melalui pengalaman tersebut. Satu hari anda pasti percaya dengan kata-kata saya ini...selamat melalui,mendengar,melihat pengalaman yg berbeza-beza..

No comments:

Saya...

My photo
suke sangat dengan meow.tidak kira saiz,bulu,warna.papeje pasal meow memang best.sebab meow buat kite rasa tenang n happy.nakal meow.tido meow.member gaduh pun meow.meow memang best.hehehe.tak percaya try la tgk gelagat meow2 tu. suka tangkap gambar tapi tak suka edit gambar. tengah berusaha gak simpan duit untuk menunaikan umrah bersama keluarga.insyaAllah.misi terdekat. tengah ushar nak beli rumah pula.huhu.doakan ye. suka berkawan,sebab bila saya kembali padaNya 1 hari nanti mereke boleh datang ziarah,doakan saya,siapkan saya,solatkan saya,mandikan saya. impikan pekerjaan yang dapat menampung saya n famili untuk terus beribadah, ada anak2 yang soleh & solehah,serta kesihatan & iman yang kuat untuk terus mencintai ISLAM. rajin-rajinlah bersedekah walaupun kita tidak kaya terutama bantu keluarga sendiri dan jangan lupa hadiahkan sesuatu untuk diri sendiri sebagai motivasi