Followers

Google+ Followers

Translate

Thursday, April 8, 2010

Tenangkan hati dengan memberi kemaafan andai itu tidur yang terakhir

TIDO..
apa yang ada faham tentang tido?
Rasulullah SAW. menyatakan bahawa tido adalah sebahagian daripada mati..'mati sekejap'..namun ramai juga yang pergi terus semasa tido. begitu juga dengan kita,walaupun tido adalah mati sementara,tapi kita tidak tahu bila ajal kita..andai kata saya mati mlm ini,dengan tido ini adalah tido selama-lamya buat saya,sayai juga tidak tahu.begitu juga anda. Jika kita tidak memafkan atau meminta maaf...maka kita akan pergi bersama dengan dosa-dosa sepanjang hari yang telah kita lakukan..tu baru sepanjang hari...lum cite yg dah bertahun-tahun hidup..
Jika anda takut tido kerana takut mati sekejap..ia pasti akan berlaku juga..kerana anda akan kelatihan dan akhirnye tertido...Jika anda rasa tido itu nikmat dan anda tidak mahu bangun,anda silap...sampai masa anda akan terbangun juga...begitulah juga dengan hari kiamat...walau macam mana sekali kita elak..ia pasti akan datang juga..begitu juga dengan ajal..adakah saya sudah bersedia..bagaimana dengan anda?

No comments:

Saya...

My photo
suke sangat dengan meow.tidak kira saiz,bulu,warna.papeje pasal meow memang best.sebab meow buat kite rasa tenang n happy.nakal meow.tido meow.member gaduh pun meow.meow memang best.hehehe.tak percaya try la tgk gelagat meow2 tu. suka tangkap gambar tapi tak suka edit gambar. tengah berusaha gak simpan duit untuk menunaikan umrah bersama keluarga.insyaAllah.misi terdekat. tengah ushar nak beli rumah pula.huhu.doakan ye. suka berkawan,sebab bila saya kembali padaNya 1 hari nanti mereke boleh datang ziarah,doakan saya,siapkan saya,solatkan saya,mandikan saya. impikan pekerjaan yang dapat menampung saya n famili untuk terus beribadah, ada anak2 yang soleh & solehah,serta kesihatan & iman yang kuat untuk terus mencintai ISLAM. rajin-rajinlah bersedekah walaupun kita tidak kaya terutama bantu keluarga sendiri dan jangan lupa hadiahkan sesuatu untuk diri sendiri sebagai motivasi