Followers

Google+ Followers

Translate

Wednesday, September 4, 2013

Saya tidak mampu menulis kegembiraan tetapi berusaha memadam kesedihan

Keputusan, kemampuan, kekangan, kesyukuran yang pengting tanpa kekesalan. Itu yang aku lalui kebelakangan ini menjadikan aku manusia yang lebih tabah, bersyukur dan memandang terus kehadapan. Ia nampak mudah dilakukan, namun setelah melalui proses yang sungguh melelahkan pasti ada penghujung kepada apa yang dilalui.

Mungkin aku tidak mampu menulis kegembiraan pada diri sendiri, tetapi aku bersyukur ada orang-orang yang aku sayangi menuliskan untuk aku. Pelbagai bantuan, kata semangat, sokongan dan dokongan tanpa henti. Allah milik hati ini dan Dia yang menggetarkan hati aku di kala subuh pada suatu hari untuk bertindak sedemikian rupa dan aku telah berada di situasi itu.

Aku juga tidak mampu memadam kesedihan pada diri sendiri saat ini. Namun aku berusaha untuk cuba memadam kesedihan orang dikeliling ku. Dengan harapan akan ada orang lain yang membantu ku memadam kesedihan ini. Apa yang aku lalui ini membuka ruang dan peluang untuk aku membantu orang lain agar tidak berada dalam situasi yang sama seperti aku. The right words adalah belajar dari pengalaman dan kesilapan.

Allah sahaja yang tahu kedudukan hati ini. Pada yang mengetahui kondisi diri ini, tq atas segalanya. Pada yang tidak tahu, mohon doa dari kalian. Mohon Allah dorongkan hari ini untuk terus bertahan, istiqomah bersemangat dan dibantu dari pelbagai sudut.

(saya ingin membantu anda mencari jurnal/data yang tidak dapat didownlord-ini sebahagian saya memadam kesedihan anda dan ini sahaja yang saya mampu menulis kegembiraan buat anda)

No comments:

Saya...

My photo
suke sangat dengan meow.tidak kira saiz,bulu,warna.papeje pasal meow memang best.sebab meow buat kite rasa tenang n happy.nakal meow.tido meow.member gaduh pun meow.meow memang best.hehehe.tak percaya try la tgk gelagat meow2 tu. suka tangkap gambar tapi tak suka edit gambar. tengah berusaha gak simpan duit untuk menunaikan umrah bersama keluarga.insyaAllah.misi terdekat. tengah ushar nak beli rumah pula.huhu.doakan ye. suka berkawan,sebab bila saya kembali padaNya 1 hari nanti mereke boleh datang ziarah,doakan saya,siapkan saya,solatkan saya,mandikan saya. impikan pekerjaan yang dapat menampung saya n famili untuk terus beribadah, ada anak2 yang soleh & solehah,serta kesihatan & iman yang kuat untuk terus mencintai ISLAM. rajin-rajinlah bersedekah walaupun kita tidak kaya terutama bantu keluarga sendiri dan jangan lupa hadiahkan sesuatu untuk diri sendiri sebagai motivasi