Followers

Translate

Monday, March 22, 2010

waaa tertekan....wana to cry....


Hari ni dengan jayanya aku hanya membalas sekali sja sms budak sepet.sebenarnya aku dh target sejak 1 mac lagi..tp br hr ni btl2 terlaksana...bukan xnk tego tp nk kurangkan,kire cm nk bersedia pada hari2 mendatang tnpe budak sepet..xd la kawan kau nak buli or borak2.budak sepet ni nk berhenti cukup bulan ni.aku dh anggap dia cm adik sndri.ye ar lagi pun aku adk beradik tak ramai.seronok kawan ngan dia..happy..enjoy..bnyk yg tersirat aku pelajari.dia seperti Allah temukan untuk aku menyedari pe yang kadang2 aku terlepas pandang.apa yang aku pernah buat satu ketika dlu,ape yg sudah aku tinggalkan.seperti mendapat satu kejutan elektrik untuk nyawa baru..mcm dapat hidayah lak..seperti peristiwa aku melihat kanak2 darjah 4 memakai tudung ketika bermain,padahal ketika itu aku sudah di tingkatan 3.Allah seperti menurunkan petunjuk dan hidayah untuk aku bertudung..sejak itu aku terus bertudung sehingga sekarang.Alhamdulilah.
now, Allah temukan aku dgn budak sepet seperti mengimbas peristiwa lalu.budak sepet owgnye sederhana,baik,suke tlg owg,jarang membantah,anak yg baek,rajen,tenang saja,cool,tak buat keja last minit,walaupun dia anak bongsu,xd la manja sgt,keperibadiannya buat aku terpana atau kadang2 buat aku rasa betapa jahil n jauh bezanya aku dan dia sewaktu umur aku baya dia.pengalaman buat dia lbh dewasa.paling aku suka dia tahu hala tuju hidup dia.pe yg diinginkan moga termakbul aku doakan buat budak sepet.senang kata motivasi diri dia sgt kuat.tu yg buat aku jeles btl.tq juga pada sahabat yang aku panggil makcik kerana menghadiahkan buku membina hati bahagia sempena ulangtahunku.betul2 buat aku terpanggil untuk dimotivasi semula.seperti budak sepet..mudah2 rezeki aku nk masuk uitm termakbul.aku nk kje yg lebih sempurna untuk aku menampung keluaragaku.ayah dah nak pencen...
pada budak sepet,kak minta maaf atas segala apa yg terjadi sepanjang kite berkawan.terima kaseh sgt sudi jmpt hadir majlis ko.ko telah buka pintu hati akk untuk teros beribadah.untuk teros mendekatkan diri padaNYA.tgk saja sblm kptsn kuar, ko masih tekun berusaha.sangat ketara pada pandangan mata akk.moga ko menjadi insan yg paling berjaya dalam bidang yg akan ko tempuhi.jgn putus asa yang paling pntg kekadang ko kene reflex juga pada sesetengah perkara.jgn ikut saja.moga ko berjaya adikku.kak sayang kat ko budak sepet

No comments:

Saya...

My photo
suke sangat dengan meow.tidak kira saiz,bulu,warna.papeje pasal meow memang best.sebab meow buat kite rasa tenang n happy.nakal meow.tido meow.member gaduh pun meow.meow memang best.hehehe.tak percaya try la tgk gelagat meow2 tu. suka tangkap gambar tapi tak suka edit gambar. tengah berusaha gak simpan duit untuk menunaikan umrah bersama keluarga.insyaAllah.misi terdekat. tengah ushar nak beli rumah pula.huhu.doakan ye. suka berkawan,sebab bila saya kembali padaNya 1 hari nanti mereke boleh datang ziarah,doakan saya,siapkan saya,solatkan saya,mandikan saya. impikan pekerjaan yang dapat menampung saya n famili untuk terus beribadah, ada anak2 yang soleh & solehah,serta kesihatan & iman yang kuat untuk terus mencintai ISLAM. rajin-rajinlah bersedekah walaupun kita tidak kaya terutama bantu keluarga sendiri dan jangan lupa hadiahkan sesuatu untuk diri sendiri sebagai motivasi