Followers

Translate

Tuesday, March 30, 2010

syurga di bawah tapak kaki ibu


salam hormat pada semua pengunjung blog saya...
satu peristiwa telah berlaku di depan mata saya sendri bagaimana seowang ibu dengan jayanya dapat mendidik anaknye tentang kefahaman SYURGA TERLETAK DI BAWAH KAKI IBU...tahniah kepada ibu tersebut yg saya kenalkan sebagai customer di kedau buku..Sedang saya sibuk menyusun buku di rak,saya terdengar sayup2 suara kanak menyebut amin,amin,amin...lalu saya perhatikan..kire cm ngendap gak ar..hehe..ibunye pun datang..dia pggl "abg buat ape tu" abg pun jawab "abg tgh baca doa,abg tak nak jadi mcm si tanggang"..ibu menjawab sambil tersenyum "bangun abg,jgn duk situ"..ketika itu si kecil sedang duduk di rak perkahwinan semetara si ayah n ibu di rak nama2 anak..si abg bakal mendapat adik baru.mungkin tak lama saja lagi..abg sgt comel ketika berdoa..pabila ibu panggil,abg datang kepada ibu.ibu kembali leka mencari buku.abg kate nak duduk sini balik ar.abg nak DOA banyak2..abg teros berdoa..sayangnye dia berdoa sambil tutup mulut..so xdapat dengar sangat..tapi bunyi aminnye sgt merintih,syahdu,penuh emosi..abg sangat comel,baek,leh jd karen klu ayt budak2 tmpt kje aku..betapa rasa terusik jiwa ini melihat perlakuan budak itu..
Sekali lagi aku terpana apabila ketika mereka sedang mmbuat bayaran di kaunter,budak itu telah tunduk seperti sujud dan MENCIUM kasut ibu..si ibu suruh abg bagun...saya tahu si ibu tidak marah pun pada anaknye..tp mungkin perbuatan si abg telah dilihat oleh saya ataupun dilakukan di tempat umum.ibu jadi segan...masyaAllah,tak pernah terlintas pun dihati saya untuk mencium kaki ibu saya sendiri..perbutan ini telah dilakukan oleh seorang kanak2 yg masih kecil..umo dlm 3 @ 4 thn..umo sy skunk...ikhtibar buat saya...Moga anak kecil itu menjadi ank yg soleh pabila besar..tahniah pada ibu dan ayahnye.situasi tempat kerja.jam 3 ptg.29 mac 2010.

No comments:

Saya...

My photo
suke sangat dengan meow.tidak kira saiz,bulu,warna.papeje pasal meow memang best.sebab meow buat kite rasa tenang n happy.nakal meow.tido meow.member gaduh pun meow.meow memang best.hehehe.tak percaya try la tgk gelagat meow2 tu. suka tangkap gambar tapi tak suka edit gambar. tengah berusaha gak simpan duit untuk menunaikan umrah bersama keluarga.insyaAllah.misi terdekat. tengah ushar nak beli rumah pula.huhu.doakan ye. suka berkawan,sebab bila saya kembali padaNya 1 hari nanti mereke boleh datang ziarah,doakan saya,siapkan saya,solatkan saya,mandikan saya. impikan pekerjaan yang dapat menampung saya n famili untuk terus beribadah, ada anak2 yang soleh & solehah,serta kesihatan & iman yang kuat untuk terus mencintai ISLAM. rajin-rajinlah bersedekah walaupun kita tidak kaya terutama bantu keluarga sendiri dan jangan lupa hadiahkan sesuatu untuk diri sendiri sebagai motivasi