Followers

Google+ Followers

Translate

Saturday, June 15, 2013

Mungkin Sebuah Permulaan

Dah lama sangat dah azam ni aku simpan dan foward dari tahun ke tahun. Tak tahu bila tercapai. Disebabkan adik tersayang nak belanja sempena ulangtahun kelahiran melihat dunia, jadi aku minta dibelikan mp3. Sebab aku nampak itu salah satu cara untuk menghafal. Dan kebetulan juga ada officemate mencari sesiapa untuk dia hadiahkan tafsir, mestilah aku nak dan terima dengan gembira.

Setengah tahun dah berlalu, rasanya baru beberapa saja surah yang aku cuba hafal. Nak masuk kelas aku takut, tah macam mana lepas exam talaqqi 2 hari lepas aku terdengar topik yang agak menarik. Entah sapa akak tu.hehe..Tapi dah tahu nama, kak sa'edah zainal. Mungkin ini salah satu peluang yang aku perlu ambil. 

Sampai sesat-sesat aku cari Masjid Negeri. Namaje ada kereta tapi just bawa pergi balik kerja sahaja. Sampai saja di ruang solat, akak sa'edah seperti bagi arahan supaya aku solat dahulu. siap tanya dah niat iktikaf ? ambek sedebik debik akak tu tegur aku. Disebabkan kami membelakangkan kiblat ada yang menegur, dan akak tu kata, kalau orang tegur benda baik dalam masjid, kita ikut sahaja.

Akak ni jugalah yang melontar kata-kata
"apa yang awak nak cari, semua ada di rumah Allah, datang je situ"

Kat dalam kelas orang tidak ramai. student paling muda darjah 6, tapi badan dia besar dan tinggi. Pelbagai peringkat usia. yang paling buat aku teruja ada seorang anak gadis, rasanya student usm juga. 3 kali dia tasmik dengan ustaz. Rasanya dia memang hafizah. Sebab ini hari pertama aku masuk kelas. Jadinya aku tasmik sedikit sahaja. Hebatlah anak gadis itu. InsyaAllah nak jadi macam dia. Sebelum pergi pagi tadi lupa pula nak minta izin ayah kat johor. Kalut sesat jalankan.hehe.

Sebelum balik ada makanan sikit dan paling syok ada meow yang banyak. Lepas akak-akak tu dah balik aku masuk bagi meow-meow ni makan. Memang ada simpan makanan meow dalam kereta sebab meow ada kat mana-mana. Aku tiru dari xroomate yang suka bagi meow makan. Benda baik apa salahnya tiru.

Lihatlah aksi meow-meow yang gedik ni

malu nak pndang kamera
saya nak tido la
letihnya ramai tetamu hari ni
eh ada yang tak balik lagi ke
terlelap jap la sebelum semua balik
bila la awak nak balik wahai yang tangkap gambar
baliklah saya nak tido
jumpa lagi nanti ye



 gambar last ni 3 sekawan hitam, pak tam, mak tam ngn tamtam kat rumah sewa aku

2 comments:

eliza muslim said...

akk dan kucing memang x dpt d pisahkan kan?

yayashimano said...

tak dapat bela, jadilah jika jumpa mana2 meow :)

Saya...

My photo
suke sangat dengan meow.tidak kira saiz,bulu,warna.papeje pasal meow memang best.sebab meow buat kite rasa tenang n happy.nakal meow.tido meow.member gaduh pun meow.meow memang best.hehehe.tak percaya try la tgk gelagat meow2 tu. suka tangkap gambar tapi tak suka edit gambar. tengah berusaha gak simpan duit untuk menunaikan umrah bersama keluarga.insyaAllah.misi terdekat. tengah ushar nak beli rumah pula.huhu.doakan ye. suka berkawan,sebab bila saya kembali padaNya 1 hari nanti mereke boleh datang ziarah,doakan saya,siapkan saya,solatkan saya,mandikan saya. impikan pekerjaan yang dapat menampung saya n famili untuk terus beribadah, ada anak2 yang soleh & solehah,serta kesihatan & iman yang kuat untuk terus mencintai ISLAM. rajin-rajinlah bersedekah walaupun kita tidak kaya terutama bantu keluarga sendiri dan jangan lupa hadiahkan sesuatu untuk diri sendiri sebagai motivasi