Followers

Google+ Followers

Translate

Tuesday, August 25, 2009

Nikmat Ramadhan 1430H/09

Pejam celi pejam celik dah muncul semul abulan Ramadhan yang dinantikan oleh setiap umat Islam.Pelbagai ragam dan tafsiran oleh setiap individu.Tidak kira tua atau muda.Yang pastinya ia tiba semula.Apakah erti bulan yang mulia ini pada kita.Adakah sekadar hanya menahan lapar sepanjang hari sudah memadai.Bulan ini yang penuh barakah perlu dimanfaatkan dan dipenuhi dengan amal jariah.Pahal akan berlipat ganda.Bagi mereka yang memang menantikannya pasti tidak mahu ketinggalan mengisi setiap harihari yangberlalu dalam bulan Ramadhan dengan penuh amalan.Namun berapa ramaikah yang berfikiran seperti itu.Ada pula segelintir hambaNya hanya sekadar menahan lapar untuk beberapa jam namun masih terus malakukan dosa.mungkin bagi mereka berpuasa sekadar ikutikutan.Bukan kawajipan.Ada juga yang mengatakan sape tak pose tak leh raya.Betulke?pelbagai tafsiran dapat dilihat.Anda pula bagaimana?Di tahap manakah anda?bagi mereka yang hanya sekadar berpuasa kemuncak nikmat adalh sewaktu membeli belah dibazar makanan.pe yang dianantikan adalah azan maghrib.
Walau apapun tafsiran anda mengenai bulan Ramadhan ini.Saya memohon anda manfaatkan sepenuhnya ramadhan kali ini.Anggaplah ia sebagai Ramadhan terakhir yang kita akan lalui.

No comments:

Saya...

My photo
suke sangat dengan meow.tidak kira saiz,bulu,warna.papeje pasal meow memang best.sebab meow buat kite rasa tenang n happy.nakal meow.tido meow.member gaduh pun meow.meow memang best.hehehe.tak percaya try la tgk gelagat meow2 tu. suka tangkap gambar tapi tak suka edit gambar. tengah berusaha gak simpan duit untuk menunaikan umrah bersama keluarga.insyaAllah.misi terdekat. tengah ushar nak beli rumah pula.huhu.doakan ye. suka berkawan,sebab bila saya kembali padaNya 1 hari nanti mereke boleh datang ziarah,doakan saya,siapkan saya,solatkan saya,mandikan saya. impikan pekerjaan yang dapat menampung saya n famili untuk terus beribadah, ada anak2 yang soleh & solehah,serta kesihatan & iman yang kuat untuk terus mencintai ISLAM. rajin-rajinlah bersedekah walaupun kita tidak kaya terutama bantu keluarga sendiri dan jangan lupa hadiahkan sesuatu untuk diri sendiri sebagai motivasi