Followers

Translate

Tuesday, June 29, 2010

BOLA..BOLA..BOLA..PIALA DUNIA 2010

Salam pada semua pembaca yng dikasihi.Sekarang ini musim bola piala dunia.Macam biasa sudah pasti ramai yang akan mabuk atu gila bola.Maklumlah 4 tahun sekali.Afrika telah menjadi tuan rumah piala dunia 2010. Seperti tahun-tahun lalu saya tetap menyokong pasukan BRAZIL.Dirumah saya tiada astro,jadi klu ada pasukan faverout pasti adak saya mengajak kekedai yang ada astro.Kadang penat balik keje jam 10 tapi layankan adik.dapat juga makan dan tengok bola.4 tahun sekali sahaja ada piala dunia ini.

Masih segar dalam ingatan piala dunia 4 tahun lepas,kami tengok dikedai mamak di perak.kebetulan kami balik kampung di perak.itu merupakan pengalaman pertama menonton bola di kedai mamak.seronok.ayah adik dan saya.macam-macama ragam.penuh kedai.mula-mula tidak ada tempat.kemudian baru dapat tempat.itupun meje belakang sekali.masa itu tengik brazil lawan.tidak ingat lawan negara mana.jadi kenangan betul.tengok perangai manusia.sudah tidak kira bangsa.bola punya penangan.paling menarik ada aksi mat pit di satu meje.kawan mereke sendiri copet dompet kawan.mereke dalam keadaan mamai.
apa pun tidak ingat.memang macam-macam ragam.inilah kisah piala dunia

No comments:

Saya...

My photo
suke sangat dengan meow.tidak kira saiz,bulu,warna.papeje pasal meow memang best.sebab meow buat kite rasa tenang n happy.nakal meow.tido meow.member gaduh pun meow.meow memang best.hehehe.tak percaya try la tgk gelagat meow2 tu. suka tangkap gambar tapi tak suka edit gambar. tengah berusaha gak simpan duit untuk menunaikan umrah bersama keluarga.insyaAllah.misi terdekat. tengah ushar nak beli rumah pula.huhu.doakan ye. suka berkawan,sebab bila saya kembali padaNya 1 hari nanti mereke boleh datang ziarah,doakan saya,siapkan saya,solatkan saya,mandikan saya. impikan pekerjaan yang dapat menampung saya n famili untuk terus beribadah, ada anak2 yang soleh & solehah,serta kesihatan & iman yang kuat untuk terus mencintai ISLAM. rajin-rajinlah bersedekah walaupun kita tidak kaya terutama bantu keluarga sendiri dan jangan lupa hadiahkan sesuatu untuk diri sendiri sebagai motivasi