Followers

Translate

Sunday, July 10, 2016

cita-cita aku besar dan beranak pinak serta paksa cipta

sepanjang tahun cita-cita aku kian bertambah
selesai satu aku cipta cita-cita baru
tapi yang peliknya cita-cita untuk berkahwin jarang pula renew
mungkin sudah lali dah pasrah, ada jodoh ada la kot
cita-cita nak berlari keluar negara sudah tercapai, 21KM lagi di hatyai
next aku nak cuba masuk acara trail pula, mungkin bulan ni(julai)
ada rezeki balik johor hendak belajar berenang dan cuba acara lain pula

cita-citaku
ada rezeki keluar dari pbu manong nak buka akaun syarikat aku
nak beli mesin sil
nak take over semua hutang dan bil rumah
nak set up opis kecik kat rumah ni

nak labur dalam lebih banyak bidang
harap tahun depan gemok dan sehat2 la kambing2 nun jauh di sana
dan semestinya aku nak mulakan pernigaan YAYA SMART SOLUTION
walaupun aku masih mencari apa produk aku nak buat

Aku ni agen kursus kahwin,
kalau boleh produk aku pun ada link dengan kahwin kahwin kahwin
dalam minda tak berapa bijak ni nak buat produk ;
- sagon
- candy kelapa
- biskut
- kek buah kukus
- acar buah
(barang-barang dalam goodies, dan aku boleh design)
atau korang boleh share idea dan ilmu dengan aku untuk start perniagaan

mesin yang berangan nak beli kalau ada ruang kat rumah ni adalah
mesin rumput..ehh.. apa kaitan.. mesin sil la (mahal juga)
mesin potong sticker.. lelain aku fikirkan kalau ada tempat kosong
al maklumlah rumah makayah ni dah penuh
melainkan aku pi sewa rumah lain, baru aku berani beli alatan lain
pastu mula ada pekerja sendiri dalam YSS

selain tu cita-cita aku nak ikut sis roy melancong.. melancong melancong ke negara luar
pastu 2018 aku nak gak sampai jepun jepun jepun
sambung dan habiskan belajar sebelom umur 40
boleh keluarkan semua jenis zakat yang ada
mohon doakan dapat pergi mekah menunaikan haji kami satu keluarga, sebab aku dan adik dah tangguh 2 kali tawaran menunaikan haji

cita-cita nak kurus hampir tercapai tapi kesihatan itu paling penting
syukur Allah hadiahkan diri kita yang sihat ini
Allah hantar orang yang baik dan ingatkan kita buat baik
Allah pinjamkan kita nikmat hidup walaupun berbeza setiap manusia
Allah makbulkan doa kita tepat pada masanya bila perlu
dan mohon Allah kurniakan apa yang aku perlu sahaja

akhir sekali cita-cita aku nak beli rumah second je dan kahwin dan ada famili yang sederhana tapi bahagia hingga syurga


No comments:

Saya...

My photo
suke sangat dengan meow.tidak kira saiz,bulu,warna.papeje pasal meow memang best.sebab meow buat kite rasa tenang n happy.nakal meow.tido meow.member gaduh pun meow.meow memang best.hehehe.tak percaya try la tgk gelagat meow2 tu. suka tangkap gambar tapi tak suka edit gambar. tengah berusaha gak simpan duit untuk menunaikan umrah bersama keluarga.insyaAllah.misi terdekat. tengah ushar nak beli rumah pula.huhu.doakan ye. suka berkawan,sebab bila saya kembali padaNya 1 hari nanti mereke boleh datang ziarah,doakan saya,siapkan saya,solatkan saya,mandikan saya. impikan pekerjaan yang dapat menampung saya n famili untuk terus beribadah, ada anak2 yang soleh & solehah,serta kesihatan & iman yang kuat untuk terus mencintai ISLAM. rajin-rajinlah bersedekah walaupun kita tidak kaya terutama bantu keluarga sendiri dan jangan lupa hadiahkan sesuatu untuk diri sendiri sebagai motivasi