Followers

Google+ Followers

Translate

Wednesday, December 26, 2012

Tau tak betapa bahagianya...

Tau tak betapa bahagianya buat keje kat rumah
Buat je sepah dalam bilik
Duduklah berkurung dalam bilik sampai pengsan
Buka la laptop dan internet 24 jam
Kertas bersepah ngalahkan tempat meow bersalin

Yang syoknya apa???
Bila mak panggil makan, pada hal tak tolong masak pun
Baju masuk je mesin basuh, putar2 settle
Mandi lambat pun tak apa sebab bukan nak pergi opis
Nak tidur, buat keje bila-bila pun tak ada hal
Sebab rasa selamat dalam rumah sendiri
Sebab rasa tenang buat keje
Rasa nak rehat, tanpa perlu berkemas
Kalau kat opis sampai masa kena balik umah
Kena kemas dan simpan keje
Kat rumah tak perlu
Momentum tu ada saja

Tapi kesian kat mak sebab tak dapat nak gaduh2 kat dapo
Kesian kat ayah sebab nak ajak jalan tapi aku kje macam banyak je
Pepun memang syok balik rumah
Rugi la sapa ada makayah tapi jarang balik ziarah
Baliklah selalu kerana kita tak punya banyak waktu

Mungkin hari ni kita balik
Kita masih boleh bergurau senda
Mana tahu kita balik sekali lagi keadaan dah berubah
Tak ada lagi senda gurau atau kata nasihat
Serius aku tak tipu hal ini

Nampak perkara ni tutup sebelah mata
Sebab itu semua tak jadi kat diri kita kan?
Tapi balik hari tu aku kehilangan satu suara
Suara yang tak putus dari gelak jenaka
Yang tersirat didalamnya kata-kata nasihat
Tubuhnya yang semakin kurus tak bermaya
Tak sampai hati untuk mengejutkan dari tiduran
Sesekali terdengar rintihan dan ngerang kesakitan
Kerana virus telah menular di dalam tulang pinggul dan kaki

Ya Allah
Kau selamatkan semua ibu-ibu kami,
Sejahterakan seluruh keluarga kami
Satukanlah hati-hati kami dalam agamaMu
Eratkan hubungan keluarga kami
Sesungguhnya ringankanlah bebanan yang di tanggung
terutama pada ibu-ibu kami yang melahirkan kami
Amin..amin..amin..

p/s : selagi tak jadi pada diri sendiri kita pasti menutup sebelah mata. Kalau dah jadi pada keluarga sendiri atau yang terdekat sekeliling kita, barulah kita sedar betapa peluang yang ada selama ini kita sia-siakan. Jadi rebutlah peluang selagi kita punya waktu untuk berbakti dan berpeluang.

No comments:

Saya...

My photo
suke sangat dengan meow.tidak kira saiz,bulu,warna.papeje pasal meow memang best.sebab meow buat kite rasa tenang n happy.nakal meow.tido meow.member gaduh pun meow.meow memang best.hehehe.tak percaya try la tgk gelagat meow2 tu. suka tangkap gambar tapi tak suka edit gambar. tengah berusaha gak simpan duit untuk menunaikan umrah bersama keluarga.insyaAllah.misi terdekat. tengah ushar nak beli rumah pula.huhu.doakan ye. suka berkawan,sebab bila saya kembali padaNya 1 hari nanti mereke boleh datang ziarah,doakan saya,siapkan saya,solatkan saya,mandikan saya. impikan pekerjaan yang dapat menampung saya n famili untuk terus beribadah, ada anak2 yang soleh & solehah,serta kesihatan & iman yang kuat untuk terus mencintai ISLAM. rajin-rajinlah bersedekah walaupun kita tidak kaya terutama bantu keluarga sendiri dan jangan lupa hadiahkan sesuatu untuk diri sendiri sebagai motivasi