Followers

Translate

Sunday, January 20, 2013

Selamat Hari Ulangtahun Melihat Dunia

Melalui tarikh yang indah dengan penuh kesyukuran. Dipanjangkan umur serta kesihatan yang semakin memberangsangkan. Alhamdulilah. Tiada apa yang berbeza, namun berdoa semakin hari semakin mencintai islam dengan sepenuh hati. Allahuakhbar.

Terima kasih bonda tercinta melahirkan aku ke dunia ini. Tidak terdaya membalas jasa bonda. Pada ayahanda yang memerah keringat membesar dan mendidik diri ni sehingga menjadi manusia. Tidak akan disia-siakan pengorbanan ayahanda dan bonda.

Buat adinda yang tersayang. Terima kasih menjaga along serta pendengar yang setia dalam apa jua masalah along. Ko adik yang along paling sayang dunia akhirat.

Moga Allah lebih merahmati hidup aku yang semakin pendek ini. Menambahkan rezki yang halal dengan lebih melimpah ruah. Didekatkan rezki yang jauh. Di kukuhkan iman untuk terus mencintai islam. Di permudahkan segala urusan. Di pandu membuat keputusan yang betul. Di limpahkan rahmat serta hidayah Allah. Di kuatkan hati dalam menghadapi dugaan hidup. Ditemukan jodoh dan dikurniakan anak-anak soleh dan solehan untuk terus mencintai islam. Dengan lapang dada aku serahkan soal jodoh pada ayah melalui sms pagi tadi. Sebab selama ini ayah tak pernah tanya pun. Walaupun ada yang sudah beberapa kali berhajad menyunting diri ini but 'saya tak kenal awak' and 'i don't know how to explain about u to my parents'. TAKUT mungkin. Pepun aku serahkan seratus peratus hal ini pada ayahanda tercinta. I very trust my father, kerana dia lebih berhak membuat keputusan. Anak ayah sangatkan. haha...

Pada adik Nadeyah Mohamed, serta ibu roomate aku sekarang. Selamat hari ulangtahun melihat dunia pada kalian. Moga diberkati dan sehat selalu untuk terus beribadah pada Pencipta kita.

Pada ibu Fatimah, ibu kepada sahabat-sahabat aku. Moga ibu kuat menghadapi dugaan. Sayangnya saya dah lama tak jumpa ibu. Last balik saya datang ziarah bulan lepas, tapi ibu senyap tidak bermaya memang saya tak sampai hati nak kejutkan ibu. Di hari ulangtahun saya, mendapat perkhabaran yang tidak enak tentang ibu. Kalau boleh saya nak balik ziarah ibu sekarang juga. Bagilah kesempatan itu buat saya berjumpa ibu Ya Allah. Walaupun penyakit ibu tiada ubat sebagai rawatan. Jika penyakit itu menyeksakan, Kau ambillah dia dalam kesakitan yang paling sedikit kerana dia telah sengsara yang teramat selama ini. Jika ada penawar bagi penyakit ibu, Kau kuatkanlah semangat ibu.

   Adik Upin

Adik Ipin

Pada UpinIpin yang aku minati. Terima kasih kerana bergambar bersama. Terima kasih pada tuan ambil gambar, cik shafiqah(harap betul lah eja nama dia) di Halal Fest Penang 19 Jan 2013.

Pada semua yang mengingati, yang memberi ucapan, yang mendoakan saya, saya balas dengan segunung terima kasih...chopss..mana hadiah saya???" Ini tidak adil, tidak adil bagi ku" bak kata Yuna. Nak hadiah gak. Kalau ada masa tu hadihkan lah saya bacaan yasin korang pada saya. Tu pun kalau sudi korang nak berikan hadiah lah. Kalau sudi, seluruh telapak tangan ni saya aminkan.

Selamat hari ulangtahun buat semua yang berkongsi tarikh lahir dengan saya. 20 JAN 2013

2 comments:

D.S.R said...

Hehe suka part jodoh tu =) aura akad nikah smlm sampai dah tu.hehehe *kidding sis

ieee comelnya upin ipin.hehe mesti camerawoman tu comel kan.hehe


camerawoman tu lagi nk ucpkn trima ksih sbb tlg amikn autograf hiks *malu2meow


Inshaa Allah sis.Mudah2an semua doa sis diperkenankn..Amin.. =)

yayashimano said...

hehe..hamboi laju je lah yer bab jodoh tu..
upinipun yg comel?,comel lagi orang kat sebelah upinipin tu ;)
sis mana yg tak syg adk,selagi boleh tunaikan hajad n prmintaan, inysaAllah diusahakan.
insyaAllah...Amin X3...

Saya...

My photo
suke sangat dengan meow.tidak kira saiz,bulu,warna.papeje pasal meow memang best.sebab meow buat kite rasa tenang n happy.nakal meow.tido meow.member gaduh pun meow.meow memang best.hehehe.tak percaya try la tgk gelagat meow2 tu. suka tangkap gambar tapi tak suka edit gambar. tengah berusaha gak simpan duit untuk menunaikan umrah bersama keluarga.insyaAllah.misi terdekat. tengah ushar nak beli rumah pula.huhu.doakan ye. suka berkawan,sebab bila saya kembali padaNya 1 hari nanti mereke boleh datang ziarah,doakan saya,siapkan saya,solatkan saya,mandikan saya. impikan pekerjaan yang dapat menampung saya n famili untuk terus beribadah, ada anak2 yang soleh & solehah,serta kesihatan & iman yang kuat untuk terus mencintai ISLAM. rajin-rajinlah bersedekah walaupun kita tidak kaya terutama bantu keluarga sendiri dan jangan lupa hadiahkan sesuatu untuk diri sendiri sebagai motivasi