Followers

Translate

Monday, March 18, 2013

Kerana Allah sentiasa di dalam hati!!!

walau tak sehebat orang lain tapi aku kena kuat berusaha....
aku tak akan mudah putus asa dan menyerah....
dan akan buat berulang kali untuk mencapai sama macam mereka...
betapa egonya aku untuk menyerah...dan terlupa pada takdir..
masalah yang bertimbun buat aku ego bercerita pada mak dan ayah...
aku tak mahu diarah pulang ke johor dengan kuasa veto...
tapi aku terlupa bahawa doa mak ayah la yang buat aku berjaya...
penangan fb buat aku terlupa bahawa tentang barakah doa ibu yang aku tidak cuba lagi dan abaikan...
kendurkan ego dan mula bercerita dan tanpa malu minta didoakan setiap hari tanpa jemu...
terima kasih mak ayah dan adik tersayang...

ego untuk menyerah kalah sebab rasa belum habis dan masih mencuba...
tapi aku terlupa pada niat tawakal pada Allah sebab disitu ada keajaiban...miracle..
peranan tawakal aku dapat bila membelek buku motivasi di DKP USM...
muka surat yang aku buka, aku baca dan...
aku terlupa bahawa aku kena yakin dengan ketentuan Allah...
jalan yang Allah sudah tetapkan sejak luh mahfuz..
aku terlupa qadaq dan qadar Allah,
Memang sampai bila pun aku tak akan putus asa...
tapi aku kena tetapkan juga tawakal...
kerana itu punca utama hati yakin pada Allah...

sedikit kegusaran penting
sedikit kerisauan juga penting
sedikit ketakutan sangat penting
sedikit ilmu sangat perlu dan 
sedikit semangat juga sangat perlu 
supaya kita ada momentom untuk bertindak
bukan hanya berserah bulat petak pada tawakal dan takdir
walaupun kita tahu Allah sentiasa berada dalam hati kita...

mengejar dunia penting
mencari akhirat lagi penting
letakkan Al-Quran dihati selalu
pasti perasaan sebak untuk mengakhiri bacaan 
betapa sayu bila pertama kali memahami kalimah yang dibaca
menitis air mata bila pertama kali solat sunat dalam seumur hidup
indahnya persahabatan yang membimbing dunia akhirat tanpa jemu saling mengingati
kuat bangun malam study itu bagus
kuat bagun solat dipertiga malam itu lebih bagus
walaupun kadang-kadang perlu ada perasaan terpaksa untuk buat 
dengan keterpaksaan akan menjadi keterbiasaan
terima kasih pada semua yang mengajak aku kearah kebaikan dunia dan akhirat
walaupun aku bukan siapa-siapa diamat kamu
tergurlah aku
bimbinglah aku
dan anggaplah aku sebagai saudara islam kamu
apa yang baik istoqomahlah dalam melalukannya
percaya pada takdir namun jangan meninggalkan usaha yang gigih

kenapa aku boleh habiskan larian 7km dengan serius aku tidak sangka dapat tamatkan. Walaupun rasa badan dh out dan bergantung pada minda untuk sampai , berkat basahkan bibir dengan zikir serta letakkan hati pada Allah, kerana kita sedang berusaha. 
 sebelum berlari meh ambil gambar jap
 dengan usaha dan tawakal kami selamat tamatkan larian walaupun menjadi antar yang terakhir
ditambah dengan rezki hadiah beg kerana pasti ada ganjaran baik Allah berikan untuk meraka yang bersabar.insyaAllah. Letak Allah sentiasa dihati :)

No comments:

Saya...

My photo
suke sangat dengan meow.tidak kira saiz,bulu,warna.papeje pasal meow memang best.sebab meow buat kite rasa tenang n happy.nakal meow.tido meow.member gaduh pun meow.meow memang best.hehehe.tak percaya try la tgk gelagat meow2 tu. suka tangkap gambar tapi tak suka edit gambar. tengah berusaha gak simpan duit untuk menunaikan umrah bersama keluarga.insyaAllah.misi terdekat. tengah ushar nak beli rumah pula.huhu.doakan ye. suka berkawan,sebab bila saya kembali padaNya 1 hari nanti mereke boleh datang ziarah,doakan saya,siapkan saya,solatkan saya,mandikan saya. impikan pekerjaan yang dapat menampung saya n famili untuk terus beribadah, ada anak2 yang soleh & solehah,serta kesihatan & iman yang kuat untuk terus mencintai ISLAM. rajin-rajinlah bersedekah walaupun kita tidak kaya terutama bantu keluarga sendiri dan jangan lupa hadiahkan sesuatu untuk diri sendiri sebagai motivasi