Followers

Translate

Friday, April 5, 2013

berkenalan dengan sugra,kubra dan akbar...izinkan aku Ya Allah mempelajarinya

diuji lagi kali ini...
telah hilang suaraku untuk sekian kalinya,
mungkin bagi kamu ia adalah sesuatu yang biasa,
tapi pada aku ia sangat mendukacitakan hatiku,
Aku tahu Allah sedang menguji aku sekali lagi,
Aku sedihkan kerana penyakitku berulang kembali,
tidak sampai 3 bulan kembali menyerang ,
Aku malas nak berjumpa Dokter walaupun dekat sebulan aku berkeadaan ini,
aku risau di suruh ambil darah dan xray peparu lagi,
apa yang buat hati aku paling sedih adalah aku semakin kurang bernafas,
maka muncullah nikmat diam aku pelajari,
walaupun kerap air mata gugur kerana tidak dapat berbicara lancar,

sekali lagi aku di uji,
menitis air mata ini kerana sebaris ayat pun aku tidak mampu habiskan,
sekejap je Allah dah tarik balik nikmat kesihatan dari aku,
aku minta pandangan guru kelas aku,
ustaz kata cuba minum madu dan berenang,
madu tidak berapa berkesan, ku cuba beranikan diri untuk berenang,
Aku nampak kesan berenang seperti anugerah untuk aku memanjangkan nafas,
sayangnya kesihatanku membataskan untuk aku masuk ke kolam dengan kerap,

betapa menjadi senyap itu indah,
namun betapa menjadi senyap itu buat hati aku menangis,
gusar hati ini terus mengheret aku saban hari,
petanda untuk aku tidak dapat melibatkan diri dalam banyak acara,
memakai mask sepanjang masa,
waima dalam kereta, semasa tidur atau di tempat kerja,
sekalip mata Allah tarik nikmat dan diuji lagi,
hampir hilang deria yang istimewa,

Mungkin Allah nak suruh aku belajar tajwid dengan lebih betul,
Bila dah benar-benar faham barulah aku boleh mengaji dengan cara yang betul,
walaupun sudah dapat mumtaz dalam peperiksaan baru ini,
namun aku rasa belum mumtaz dalam bacaan,
walaupun aku kurang berdaya membacanya,
namun aku bersyukur masih mampu mendengar kalimah indahmu,
terima kasih pada yang sudi mengalunkan bacaan untuk aku tumpang pahala mendengar,

Ya Allah aku pohon padamu,
kembalikan kesihatan ku seperti sediakala,
sekurang-kurang pulihkan atau kurangkan,
agar dapat aku memperbetulkan mahraj huruf,
membaiki cara bacaan,
mengenali sifat huruf yang masih kabur,
tartil dalam setiap ayat yang dibaca,
mula mengenali qolqolah sugra,kubra dan akbar,
tafkhim dan tarqiq masih tidak betul,

Ya Allah,
Ambillah suara ku jika ia mengungkap perkara dusta dan tidak elok,
namun berikan aku peluang membaca Al-Quran mu,
Kalimah suciMu yang sentiasa menenangkan hati ini,
dengan namaMu aku hidup,
dan dengan namaMu aku kembali padaMu.

No comments:

Saya...

My photo
suke sangat dengan meow.tidak kira saiz,bulu,warna.papeje pasal meow memang best.sebab meow buat kite rasa tenang n happy.nakal meow.tido meow.member gaduh pun meow.meow memang best.hehehe.tak percaya try la tgk gelagat meow2 tu. suka tangkap gambar tapi tak suka edit gambar. tengah berusaha gak simpan duit untuk menunaikan umrah bersama keluarga.insyaAllah.misi terdekat. tengah ushar nak beli rumah pula.huhu.doakan ye. suka berkawan,sebab bila saya kembali padaNya 1 hari nanti mereke boleh datang ziarah,doakan saya,siapkan saya,solatkan saya,mandikan saya. impikan pekerjaan yang dapat menampung saya n famili untuk terus beribadah, ada anak2 yang soleh & solehah,serta kesihatan & iman yang kuat untuk terus mencintai ISLAM. rajin-rajinlah bersedekah walaupun kita tidak kaya terutama bantu keluarga sendiri dan jangan lupa hadiahkan sesuatu untuk diri sendiri sebagai motivasi