Followers

Translate

Friday, December 18, 2009

TAHUN BARU HIJRAH 1431 - azam baru

Assalamualaikum Tahun Baru Hijrah 1431
Persediaan untuk menyambut tahun baru 2010 dengan semuanya baru...tidak ku sedari hijrah datang dahulu...maka semua perubahan persediaan dipercepatkan kepada 1 hijrah...tidak tahu ini keputusan betul atau tidak...rasanya sejak akhir2 ni bnyk btl perkara yang tak pernah terlintas difikiran telah berlaku...masih terus berusaha mncari pekerjaan lain,berusaha mncari pndapatan lebih,telah menambah hutang dengan memiliki sebuah 'ikan',majlis perkahwinan kengkawan or sdara mara yang xcukup tangan untuk dihadiri,musim cuti sek yang menyebabkan ramai customer,prgm pts,bisnes online yg tak menjadi2,novel yg berlambak tak dibaca,akan menghadiri kursus pra perkahwinan esok dan lusa(sbb thn depan dah makin naik harga tahap dewa-xd maksud ape2 k),keinginan memilik barangn warna HITAM untuk thn baru...argghhh,semuanya kerana thn baru. Beberapa hari lagi tirai 2009 akan berlabuh.
Alhamdulilah semua barang yang dihajati telah ku miliki untuk sambut thn bru hijrah ni.Beg,cermin mata,botol air,kasut,beg dompet. tak tahu lah kenapa terfikir untuk cube warna itam,padahal aku ni fanatik merah. Kecuali botol air biru,insyallah dalam proses jadi itam..hehe..bukan ape aku tgh buatkan sarungnya wana itam. Bile kite pakai brg baru scr xlgsung kita juga akan bersemangat baru.xcaye cubalah...ada aura la kot
Apa yang aku HAJATI untuk thn ini:
- Jadi anak yang lebih solehah...bnyk derhaka dh ni
- Dapat pendapatan yang lebih melimpah ruah n halal untuk menampung kehidupan yg smakin mghimpit..nak bayo 'ikan' kot
- Ada pendapatan sampingan...tidak brgntung pada 1 pndapatan
- Menambah serta memperbaiki kemahiran yang sedia ada...sulaman,jahitan,masakan,memandu,bina blog n so on
- Lebih berbakti kpd kluarga agama n malaysia...ayah dah nak pncen laaa
- Ingin menunaikan umrah sebelum haji 2013...mudah2an tercapai,kene kumpul duit lebih sket
- Menjadi wanita muslimah yg lbh cemerlang...xnk nakai2 lg...dh berumo
- Perbaiki akhlak adalah plg utama...tugurlah jika kurang enak dipandang
- nak kurangkan membebel hehe...nak ganti berzikir
- Nak cari 'teman hidup' yg dpt bimbing kearah kebaikan dunia akhrat...(baru terbuka hati tntg topik ni...malunye)
- Nak sangat mendalami ilmu ISLAM n PERNIAGAAN...sape nak tlg ni...sgt mncari
- Mulakan hari dengan ditemani surah yasin setiap hari...mudah2an diberkati
- Dipermudahkan segala urusan dari awal hingga akhir...mgharap petunjuk n bimbingan
- Semua doa yg terbaik untuk diriku dimakbulkan ...AMIN



....saat aku post blog ini,hujan mula turun..rahmat 1 muharam ni..mudah2an semua dihajati tercapai...jumpa lagi...wassalam.

No comments:

Saya...

My photo
suke sangat dengan meow.tidak kira saiz,bulu,warna.papeje pasal meow memang best.sebab meow buat kite rasa tenang n happy.nakal meow.tido meow.member gaduh pun meow.meow memang best.hehehe.tak percaya try la tgk gelagat meow2 tu. suka tangkap gambar tapi tak suka edit gambar. tengah berusaha gak simpan duit untuk menunaikan umrah bersama keluarga.insyaAllah.misi terdekat. tengah ushar nak beli rumah pula.huhu.doakan ye. suka berkawan,sebab bila saya kembali padaNya 1 hari nanti mereke boleh datang ziarah,doakan saya,siapkan saya,solatkan saya,mandikan saya. impikan pekerjaan yang dapat menampung saya n famili untuk terus beribadah, ada anak2 yang soleh & solehah,serta kesihatan & iman yang kuat untuk terus mencintai ISLAM. rajin-rajinlah bersedekah walaupun kita tidak kaya terutama bantu keluarga sendiri dan jangan lupa hadiahkan sesuatu untuk diri sendiri sebagai motivasi