Followers

Translate

Wednesday, April 10, 2013

Ambil semangat Edward (watak utama teater Jane-USM)

Buat pertama kali pergi tengok teater kat USM. Telah memberikan pengalaman yang menarik(good impression) kat aku. Masa degree pernah juga pergi tengok tapi sebab sokong kolejkan. Kalau yang berbayar macam ni, rasanya ini yang pertama. Seronok sangat. Boleh perbaiki bahasa inggeris, almaklumlah aku ni lemau dalam bi. Kelakar dan suasana serta watak-watak yang ada sangat menarik. Lagi2lah watak boyfriend Si Jane iaitu Edward. Bukan sahaja pandai berlakon, menyanyi dan menari. Jatuh hati kat Edward..haha.. dan juga kat mak Edward. Menjadi sungguh la watak-watak ala datin yang sangat kaya tu. Walaupun dia guna broken english.

Nak dijadikan cerita aku pi la seminar kat seberang sabtu lepas. Sekali terjumpa si Edward ni selaku ajk. Tapi apa yang disampaikan dalam seminar dari Dr.Azizan memang sangat best. Berbintang-bintang aku bagi.  Kalaulah Dr. buat seminar tajuknya "Seronoknya Menulis Thesis". 10x kot saya sanggup pergi. Penyampaian dan cara kuasai interaksi dan penyampaian sangat menarik. Walaupun ia berkisar mengenai usahawan yang saya tak berapa nak minat wat masa ni tapi motivasi, kata-kata semangat dan pegangan pada Allah yang disebut berulang kali membuatkan seminar ni sesuai untuk semua.

Usai seminar saya bertegur sapa dengan Edward aka Azhar. Nak pergi Australia berteater disana. Dia pergi klinik Dr yang harga 10K ok. Cara dia cerita memang saya pun teruja. But nak kumpul 10 K tu saya fikir berkali-kali kot. Apa pun 1 day saya nak jadi kaya, nak bagi peluang pekerjaan pada saudara islam saya, nak keluarkan zakat bantu saudara islam saya yang susah.

Islam turut menekankan bahawa 9/10 pintu rezeki adalah datang dari perniagaan. Setiap apa yang kita fikir, ditulis, dilakar, disebut dan disimpan dalam hati adalah doa. Maka: marilah menjadi kaya agar dapat membantu mereka yang lain diluar sana. Kaya dan sumbangkan kemabli kepada saudara kita yang lain.

Pepun Good Luck Edward and team yang akan berlepas ke australia tidak lama lagi..pergh bawa teater Malaysia di mata dunia tu. 

No comments:

Saya...

My photo
suke sangat dengan meow.tidak kira saiz,bulu,warna.papeje pasal meow memang best.sebab meow buat kite rasa tenang n happy.nakal meow.tido meow.member gaduh pun meow.meow memang best.hehehe.tak percaya try la tgk gelagat meow2 tu. suka tangkap gambar tapi tak suka edit gambar. tengah berusaha gak simpan duit untuk menunaikan umrah bersama keluarga.insyaAllah.misi terdekat. tengah ushar nak beli rumah pula.huhu.doakan ye. suka berkawan,sebab bila saya kembali padaNya 1 hari nanti mereke boleh datang ziarah,doakan saya,siapkan saya,solatkan saya,mandikan saya. impikan pekerjaan yang dapat menampung saya n famili untuk terus beribadah, ada anak2 yang soleh & solehah,serta kesihatan & iman yang kuat untuk terus mencintai ISLAM. rajin-rajinlah bersedekah walaupun kita tidak kaya terutama bantu keluarga sendiri dan jangan lupa hadiahkan sesuatu untuk diri sendiri sebagai motivasi