Followers

Google+ Followers

Translate

Wednesday, April 11, 2012

kenapa wanita payah meluahkan perasaan dengan kata-kata?

  • Malu
  • Selalu guna bahasa isyarat
  • Terlalu memikirkan yang negatif
  • Bersikap konvensional
  • Terlalu berhati-hati
  • Beremosi
  • Penakut

Tidak salah jika wanita yang memulakan luahan perasaan kerana ia akan memberi kelegaan yang tidak dapat digambarkan berbanding dengan membiarkan perasaan itu terpendam di dasar hati. Berdiam diri tidak akan dapat merubah keadaan. Cubalah jadi sedikit berani bertindak keluarkan apa yang terpendam agar tidak kecewa dikemudian hari.(Bio kecewa awal dari memendam sampai mati). Untung sabut perasaan akan berbalas untung batu perasaan dibiar sepi. Tapi sekurang-kurang telah berusaha. Perasaan itu bersifat subjektif dan sukar digambar. 

* Pada seorang sahabat saya yang sedang mengalami situasi ni, saya doakan dia kuat meluahkan, jangan biarkan diri mu terus berada di dalam dilema atau SS. Setiap persoalan itu pasti ada jawapannya.



Jika engkau minta intan permata tak mungkin ku mampu
Tapi sayangkan ku capai bintang dari langit untukmu
Jika engkau minta satu dunia akan aku cuba
Ku hanya mampu jadi milikmu pastikan kau bahagia
Hati ini bukan milik ku lagi
Seribu tahun pun akan ku nanti
Kan… kamu…
Sayangku
Jangan kau persoalkan siapa di hatiku
Terukir di bintang tak mungkin hilang cintaku padamu
(* saya dah tahu kenapa sahabat saya suka lagu ini ;p)

No comments:

Saya...

My photo
suke sangat dengan meow.tidak kira saiz,bulu,warna.papeje pasal meow memang best.sebab meow buat kite rasa tenang n happy.nakal meow.tido meow.member gaduh pun meow.meow memang best.hehehe.tak percaya try la tgk gelagat meow2 tu. suka tangkap gambar tapi tak suka edit gambar. tengah berusaha gak simpan duit untuk menunaikan umrah bersama keluarga.insyaAllah.misi terdekat. tengah ushar nak beli rumah pula.huhu.doakan ye. suka berkawan,sebab bila saya kembali padaNya 1 hari nanti mereke boleh datang ziarah,doakan saya,siapkan saya,solatkan saya,mandikan saya. impikan pekerjaan yang dapat menampung saya n famili untuk terus beribadah, ada anak2 yang soleh & solehah,serta kesihatan & iman yang kuat untuk terus mencintai ISLAM. rajin-rajinlah bersedekah walaupun kita tidak kaya terutama bantu keluarga sendiri dan jangan lupa hadiahkan sesuatu untuk diri sendiri sebagai motivasi