Followers

Translate

Sunday, June 3, 2012

rumah 3 tingkat boleh tak?

Lamanya tak berbicara disini kerana kesibukan dan kesuntukan waktu. Sibuk sampai tiada masa nak berpoye-poye dengan lebih cemerlang. Ha???? tak pernah dengarkan berpoye dengan cemerlang, kalau bekerja dengan cemerlang adalah kan. Apa pun kalau dapat kedua-duanya lagi syok

terima kasih tak terhingga pada ayahanda tercinta kerana menghormati permintaan aku supaya tidak dijual eyqn  kelisa kesayangan aku tu...LUV U AYAH. Azam bulan lepas aku nak memiliki sebuah rumah sendiri. Bukan apa. Nak jadikan aset. Pada mulanya nada ayah agak tidak senang dengan kahayalan baru ku itu. "Abis rumah ayah beli tu sapa nak duduk". Bukan apa kalau beli kerete akan datang harga makin turun,tp kalau beli rumah insyaAllah akan datang akan naik harganya. Memandangkan kerja aku yang masih tidak tetap menyebabkan aku perlu berfikir secara lebih aktif untuk masa depan yang masih kabur.

Semalam ayah cal, katanya dah tengok rumah tapi agak jauh. Dalam hati beu je cerita sebulan yang lalu tapi ayah lagi cepat bertindak. Rumah baru,harga om cuma jauh sikit dari johor. Nanti susah nak pantau katanya. 3 tingkat pun ada kalau kamu nak?Sapa nak duduk besar2 nanti. Rumah kedai la kalau kamu nak...hahahahaha..terkena aku..

Aku sekadar ingin rumah second yang kecil2 sahaja..flat pun tak apa. Senang nak jaga. Kalau dapat teres pun ok je..blh paking kerete. Kalau boleh nak berhutang dalam 10 tahun je. Weiiiiii...ayah beli rumah sekarang masa dia bujang ok...so rumah tu lebih tua dari umur aku...hahaha...tu yang nak ikut jejak langkah ayah. Beringat-ringat kalau berbelanja.Simpan sikit-sikit untuk kemudian hari.

InsyaAllah akan meneruskan mengushar rumah. Ada rezeki tahun depan boleh la sambar. Dan pejam celik-pejam lagi dan celik lagi, tahun depan kereta aku dah nak habis bayar. Banyaknya aku nk buat sebelum selepas umur 28 ni.

  • mungkin hajad nak pergi umrah sebelum umur 28 tidak kesampaian [ ;( ]
  • kereta akan habis bayar masa umur aku 28
  • nak beli rumah selepas umur 28 harap dalam tahun depan(2013)
  • kawen???emm mungkin bukan dalam umur 28 sebab dah penuh jadual dengan perkara diatas..huhu
Apa pun seronok berangan ini. Kerana angan-angan adalah percuma. Tapi sekarang dah rajin memasak dan berjimat sebab dah ada matlamat baru. Suka hatilah nak panggil akau kedekut ke, taik hidung masin ke.Kena disiplin ok pas ni.GoGoGoGo.....


No comments:

Saya...

My photo
suke sangat dengan meow.tidak kira saiz,bulu,warna.papeje pasal meow memang best.sebab meow buat kite rasa tenang n happy.nakal meow.tido meow.member gaduh pun meow.meow memang best.hehehe.tak percaya try la tgk gelagat meow2 tu. suka tangkap gambar tapi tak suka edit gambar. tengah berusaha gak simpan duit untuk menunaikan umrah bersama keluarga.insyaAllah.misi terdekat. tengah ushar nak beli rumah pula.huhu.doakan ye. suka berkawan,sebab bila saya kembali padaNya 1 hari nanti mereke boleh datang ziarah,doakan saya,siapkan saya,solatkan saya,mandikan saya. impikan pekerjaan yang dapat menampung saya n famili untuk terus beribadah, ada anak2 yang soleh & solehah,serta kesihatan & iman yang kuat untuk terus mencintai ISLAM. rajin-rajinlah bersedekah walaupun kita tidak kaya terutama bantu keluarga sendiri dan jangan lupa hadiahkan sesuatu untuk diri sendiri sebagai motivasi