Followers

Translate

Saturday, October 29, 2011

Aku kuat merajuk???

oiiii...biar betul? serius aku tak perasan pun aku ni jenis kuat merajuk...eee..tak masuk lah dalam kamus diriku .... menyempang yang amat...tapi yang aku tahu aku memang kuat marah+bebel terlampau...hahaha....aku memang kuat cakap. Kalau kat sekolah tu memanglah aku je yang control majlis....wah tetiba teringat kat 2 orang sahabat aku yang bernama azwan dan bahren yang selalu bekerjasama menjaga PA sistem sekolah. 

aku bukan merajuk kot..tah le aku tak reti but aku rasa aku kuat marah. Bila aku dah marah aku akan buat tak tahu je..diam je...kot nanti banyak cakap lagi banyak le aku cakap bukan-bukan. Marah tu tak dapat dikawal. Syaitan tengah bagi big clap kat aku lo... wei serius aku tak tahu pun aku kuat merajuk....poyo la aku kuat merajuk...aku kuat marah la wey....atoyai...

orang kata marah tanda sayang tapi kadang-kadang marah lebih kepada tanda bengang looo.... pesal aku bengang???..aku bengang bila orang tipu aku...bila orang ambil kesempatan kat aku...bila orang tak serius buat kerje...bila orang buat kemungkaran.....ish payah betul aku ni bila dah marah+bengang...memang la tak ada orang yang sempurna tetepi kita boleh berusaha sedaya mungkin untuk buat yang terbaik walaupun tidak cukup sempurna....Kalau dah usaha tapi kecundang itu aku terima sebagai belajar dari kesalahan, tapi kalau tak mencuba langsung tu memang saja nak bagi bengang....

Aku membebel ceramah percuma sebab aku masih rasa korang sahabat aku,aku sayang kat orang yang aku bebel,kat orang yang aku bengang....if aku dah buat tak keysah apa nak jadi tu tnda aku dah malas nak ambik tahu..nk terkejung ker,nak tergolek ke... apa-apa la...aku dah tak amek keysah...aku bebel sebab aku nak lepaskan tanggungjwab aku kat dunia....nnt tak ada la lagi disoal kat akhirat...kenapa kamu tak tegur dia ponteng kerja...kenapa kau tak tegur dia supaya tutup aurat, kenapa kau tak suruh dia pegi solat,kenapa kau tak larang mereka bukan muhrim berpegang /bersentuhan tanpa alas, kenapa tak suruh dia macam-macam lagi la..yang penting aku malas nak cari gaduh....kalau tak suka diam jer...kalau bebel panjang2 nanti hati aku gak yang sakit...bila dah sakit hati....datang menyamph...haa....

lagi satu aku tak berapa suka pada orang yang kuat cakap...ye le sebab aku kuat cakap...semua nak cakap sapa nak dengar pulak....betul tak...but some times kena juga jadi pendengar walaupun aku kuat cakap...

Paling serius aku tak suka orang tipu aku...aku percaya semua orang baik dan jika ada buat salah dia masih boleh dimaafkan dan perbaiki kesalahan tu tapi jika menipu aku lagi ...aku akan benci orang itu.....sory to say la...oit2...aku serius tak sedar aku ni kuat merajuk...sory la pada yang terkena tu...penat la bebel topik ni..tukar topik lain la...hahaha...tapi tunggu post akan datang la...jumpa lagi ya...;p

2 comments:

HIDAYAH_MUTIARAKU said...

i like this more than 200%...hahahah....mai pon xske dtipu....tp mai lg jht kot...sape yg hilgkn kprcyaan sy...trus bcme my enemy....so...pd korg sume...crefull oke....ahahaha...jht kn kak...

yayashimano said...

uhuhuhu...tatutnya....jaga2 semua...

Saya...

My photo
suke sangat dengan meow.tidak kira saiz,bulu,warna.papeje pasal meow memang best.sebab meow buat kite rasa tenang n happy.nakal meow.tido meow.member gaduh pun meow.meow memang best.hehehe.tak percaya try la tgk gelagat meow2 tu. suka tangkap gambar tapi tak suka edit gambar. tengah berusaha gak simpan duit untuk menunaikan umrah bersama keluarga.insyaAllah.misi terdekat. tengah ushar nak beli rumah pula.huhu.doakan ye. suka berkawan,sebab bila saya kembali padaNya 1 hari nanti mereke boleh datang ziarah,doakan saya,siapkan saya,solatkan saya,mandikan saya. impikan pekerjaan yang dapat menampung saya n famili untuk terus beribadah, ada anak2 yang soleh & solehah,serta kesihatan & iman yang kuat untuk terus mencintai ISLAM. rajin-rajinlah bersedekah walaupun kita tidak kaya terutama bantu keluarga sendiri dan jangan lupa hadiahkan sesuatu untuk diri sendiri sebagai motivasi