Followers

Translate

Saturday, October 22, 2011

Pasang penyangkut langsir kat rumah pak cu

Hari-hari musim hujan je sekrang ni. Bukan sikit-sikit hujan turun. Lebat sangat. Kalau la yang turun tu duit bukan air....apa akan jadi kan?emm apa yang aku merepek ni...

Pagi-pagi hari dah dikejut oleh ayah untuk diajak ke rumah pakcu...Niat hati masih mahu bermalasan dirumah. Mengenangkan akan tinggal sorangg kerana mak ikut sekali,maka bangun la juga. Tak tau la pesal dari semalam aku cam tak ada mood je..Gi la jugak dengan hati yang berat....lagi dan lagi aku bawa je kamera tapi tak ada memory kad nya...hampeh betul la aku ni...dah argh... aku ni tak ada hp berkamera...kalau tak boleh tunjuk kat korang kami bertungkus lumut pasang penyangkut langsir 1 rumah pakcu....

Mood tetap tak ada, bermalasan sambil baca buku..bila ayah panggil tolong baru tolong ...hehe..Mungkin sebab aku biasa dan ada basic buat kje-kje kasar ni..ala kacang jer....setakat ukur pintu tingkap kemudian potong batang besi tu..remeh je...dah tu nak jimatkan kna la ukur mna yang sesuai....serah saja pada aku...beres...Sakit juga tangan menggergaji sebab 2 hari lepas main badminton. Ayah punya pasal tak mengapa...siap akhirnya tugas aku..mak pula tolong pegang tangga dan hulurkan barang...Aku nak tolong ayah drill memang la tak dapat sebab aku terlalu tinggi...hhihihihi...jadi kerja-kerja mengukur,potong sesuai la...akhirya cantek la umah pakcu...mak siap pasangkan langsir lagi...wah sedihnya aku tak ada hp berkamera....tengok lah nti kalau ada duit lebih aku cepat2 beli hp baru...

Pada saudara ku yang berada di melaka,terengganu kluang dan sebagainya, mai la umah baru pakcu...cantik oooo. Jangan pulak buat muka pelik...aku tolong promote umah pak cu aku...hhihi...mungkin lepas ni projek kat rumah nenek pula....jom datang  tengok

No comments:

Saya...

My photo
suke sangat dengan meow.tidak kira saiz,bulu,warna.papeje pasal meow memang best.sebab meow buat kite rasa tenang n happy.nakal meow.tido meow.member gaduh pun meow.meow memang best.hehehe.tak percaya try la tgk gelagat meow2 tu. suka tangkap gambar tapi tak suka edit gambar. tengah berusaha gak simpan duit untuk menunaikan umrah bersama keluarga.insyaAllah.misi terdekat. tengah ushar nak beli rumah pula.huhu.doakan ye. suka berkawan,sebab bila saya kembali padaNya 1 hari nanti mereke boleh datang ziarah,doakan saya,siapkan saya,solatkan saya,mandikan saya. impikan pekerjaan yang dapat menampung saya n famili untuk terus beribadah, ada anak2 yang soleh & solehah,serta kesihatan & iman yang kuat untuk terus mencintai ISLAM. rajin-rajinlah bersedekah walaupun kita tidak kaya terutama bantu keluarga sendiri dan jangan lupa hadiahkan sesuatu untuk diri sendiri sebagai motivasi