Followers

Google+ Followers

Translate

Monday, February 11, 2013

hari-hari cek tekanan darah

Kat rumah sekarang sudah ada mesin tekanan darah. Sejak mak tidak sehat hari tu, dan disahkan mempunyai tekanan darah tinggi. Ayah memang sudah lama ada penyakit itu tetapi faham sebab penyakit keturunan. Ayah kata penyakit ni tak berjangkit yer.

Jadinya hari-hari aku kacau mak ayah cek tekanan darah. Hari ini ayah gelak bacaan darah aku. Tau la dulu aku ni tekanan darah rendah. Kalau tak, tak kan lah dulu bertahun-tahun aku bergantung pada ubat. Sekarang aku jaga pemakanan je. Makan ubat ada kesan tak makan ubat pun ada kesan. Jadinya lebih baik tidak bergantung pada ubat bukan. Aku tak ingat nama tapi warna coklat, diambil setiap hari.


P/s : kepada empunya blog, silalah jaga pemakanan anda. Hahaha. Wajiblah jaga sebab tak mahu bergantung pada ubat sepanjang hayat. yeah :) [adakepatutnasihatpadadirisendiri~takadaorangnaknasihatselalu]


No comments:

Saya...

My photo
suke sangat dengan meow.tidak kira saiz,bulu,warna.papeje pasal meow memang best.sebab meow buat kite rasa tenang n happy.nakal meow.tido meow.member gaduh pun meow.meow memang best.hehehe.tak percaya try la tgk gelagat meow2 tu. suka tangkap gambar tapi tak suka edit gambar. tengah berusaha gak simpan duit untuk menunaikan umrah bersama keluarga.insyaAllah.misi terdekat. tengah ushar nak beli rumah pula.huhu.doakan ye. suka berkawan,sebab bila saya kembali padaNya 1 hari nanti mereke boleh datang ziarah,doakan saya,siapkan saya,solatkan saya,mandikan saya. impikan pekerjaan yang dapat menampung saya n famili untuk terus beribadah, ada anak2 yang soleh & solehah,serta kesihatan & iman yang kuat untuk terus mencintai ISLAM. rajin-rajinlah bersedekah walaupun kita tidak kaya terutama bantu keluarga sendiri dan jangan lupa hadiahkan sesuatu untuk diri sendiri sebagai motivasi