Followers

Translate

Monday, February 25, 2013

Nak datang lagi Taman Negara Penang dengan d90

Pengalaman ketiga mendaki kononnya ke Taman Negara Penang. Disebabkan memang bukan jenis hiking. Jadinya pengalaman pertama mendaki Bukit Jambul telah memberikan ekspresi bahawa hiking ini tidak menyeronokkan. Penat. Sangat menjatuhkan semangat.  Dengan keadaan bongkah batu yang besar, monyet yang banyak, sesat jalan  dalam hutan, puncak dakian yang hampir 70 %.

Hiking kali kedua di Banjaran Bintang, lenggong bertujuan melihat bangkai kapal terbang british yang terhempas. Yang ini lagi sangat mencabar, dengan laluan yang baru diterokai oleh kami. Pacat sehat dan segar belaka. Pacat cantek berwarna-warni, hijau ada, oren ada, belang-belang pun ada menanti kami disetiap lokasi. Kalau bukan kerana kerja tak akan sampaila. Bunyi air bukit sepanjang perjalanan yang dapat menyejutkan hati yang gundah dengan haiwan kecil yang comel itu. Kesejukan air gunung membuat terlupa pada semua kelellahan mendaki. Teruja melihat buah-buahan hutan, pokok yang sangat besar, pokok yang bedaun merah, pokok yang mempunyai bau kemenyan, serpihan bangkai kapal terbang apatah lagi tapak kaki harimau.

Kali ke tiga hiking di Taman Negara Penang. Lagi sangat-sangat santai. Rasanya main badminton atau skuash sejam lebih penat dan lencun. Boleh aku katakan baju tak sempat nak basah. Tetapi sesuatu yang menarik dan pasti akan datang lagi untuk merakam keindahan ciptaan Allah. Walaupun kita berada dibawah langit yang sama tetapi keindahannya berbeza. Pantai yang bersih. Kononnya kami tak mahu basah/ mandi tetapi akhirnya basah juga di dalam bot akibat ombak yang sangat ganas. Tidak seganas hujan di laut sabah pernah aku lalui, tidak setenang ombak di Langkawi aku jelajahi. Yang ini memang mencabar dan lasak. BEST! kalau korang datang mesti cuba naik bot ni. Tapi kena booking siap2 sebelum naik hiking. 1 bot rm 80, kami pergi 10 orang. Dan paling best disanalah kami kenal each other. Lagi sekali la aku rasa aku menyebok atau menyelit dikalangan orang hebat. Hebat dalam pelajaran, hebat dalam pekerjaan, merancang keluar negara untuk belajar. Sedikit sebanyak memberi impak dalam life aku.











  Salam perkenalan buat korang semua, nnt kalau jumpa kat luar@dalam usm boleh la tegur-tegur.

No comments:

Saya...

My photo
suke sangat dengan meow.tidak kira saiz,bulu,warna.papeje pasal meow memang best.sebab meow buat kite rasa tenang n happy.nakal meow.tido meow.member gaduh pun meow.meow memang best.hehehe.tak percaya try la tgk gelagat meow2 tu. suka tangkap gambar tapi tak suka edit gambar. tengah berusaha gak simpan duit untuk menunaikan umrah bersama keluarga.insyaAllah.misi terdekat. tengah ushar nak beli rumah pula.huhu.doakan ye. suka berkawan,sebab bila saya kembali padaNya 1 hari nanti mereke boleh datang ziarah,doakan saya,siapkan saya,solatkan saya,mandikan saya. impikan pekerjaan yang dapat menampung saya n famili untuk terus beribadah, ada anak2 yang soleh & solehah,serta kesihatan & iman yang kuat untuk terus mencintai ISLAM. rajin-rajinlah bersedekah walaupun kita tidak kaya terutama bantu keluarga sendiri dan jangan lupa hadiahkan sesuatu untuk diri sendiri sebagai motivasi