Followers

Translate

Monday, February 25, 2013

terima kasih







Terima kasih semua yang mengajak diri ini dan memberi ruang pada diri ini untuk mendekati agama islam yang dicintai. Aku bukan kaki masjid apatah lagi ke majlis-majlis agama. Bermula dengan hanya memenuhi ajakan rakan-rakan, sambil mengisi masa lapang yang terluang. Rupanya terselit secubit keinsafan. Ajakan demi ajakan diikuti memenuhi program keislaman.

Betapa hati ini telah jauh dan leka dengan limpahan dunia.
Betapa hati ini terluka kerana nafas kurang untuk melontarkan kalimah-kalimah indah Al-Quran.
Betapa hati bersyukur kerana disedarkan dari mimpi indah dunia.
Betapa hati ini rasa kerdil duduk dikalangan rakan-rakan yang dilimpahi kesucian islam
Batapa hati ini menjerit tidak dapat melontarkan makhraj huruf seelok mereka.
Betapa hati ini menangis tidak memahami maksud disebalik surah Al-Fathihah.
Betapa hati ini gembira dipertemukan dengan rakan-rakan yang mengajak kearah kebaikan

Rahmat Mu YaAllah aku mohon
Hidayah Mu YaAllah aku nantikan
Barakah Mu YaAllah aku inginkan
Pimpinan Mu YaAllah aku impikan
Petunjuk Mu YaAllah aku dambarkan

Terima kasih YaAllah mengurniakan aku rakan-rakan yang mengheret aku ke jalan yang lebih baik dari dahulu. Agar aku tidak keseorangan dan tersasar dari kemewahan dunia yang sementara ini.
(Gambar diatas adalah sebahagian rakan-rakan tersebut, tapi ramai lagi. Namun ia bermula dengan program "bidadari syurga di C08,usm, bermula titiktolak qolbu ku ini-tq:NIAD & DSR)

No comments:

Saya...

My photo
suke sangat dengan meow.tidak kira saiz,bulu,warna.papeje pasal meow memang best.sebab meow buat kite rasa tenang n happy.nakal meow.tido meow.member gaduh pun meow.meow memang best.hehehe.tak percaya try la tgk gelagat meow2 tu. suka tangkap gambar tapi tak suka edit gambar. tengah berusaha gak simpan duit untuk menunaikan umrah bersama keluarga.insyaAllah.misi terdekat. tengah ushar nak beli rumah pula.huhu.doakan ye. suka berkawan,sebab bila saya kembali padaNya 1 hari nanti mereke boleh datang ziarah,doakan saya,siapkan saya,solatkan saya,mandikan saya. impikan pekerjaan yang dapat menampung saya n famili untuk terus beribadah, ada anak2 yang soleh & solehah,serta kesihatan & iman yang kuat untuk terus mencintai ISLAM. rajin-rajinlah bersedekah walaupun kita tidak kaya terutama bantu keluarga sendiri dan jangan lupa hadiahkan sesuatu untuk diri sendiri sebagai motivasi